
Átadták a Kossuth Lajos utcában a Járási Hivatal épületében az új kormányablakot. 2015 óta működött Celldömölk Város önkormányzati épületében, és a fenntartási kötelezettségek lejárta után került a Járási Hivatal épületébe. Megújult környezetben várják a munkatársak a járás polgárait. Az átadáson megjelent dr. Domokos Péter, a miniszterelnökség kormányablakokért felelős miniszteri biztos, Harangozó Bertalan Vas Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja, Ágh Péter a térség országgyűlési képviselője, Ágh Ernőné a Vas Megyei Kormányhivatal főigazgatója, Hencz Kornél Celldömölk város alpolgármestere, Bagicsné Sebestyén Zsuzsanna Járási Hivatalvezető helyettes.
Harangozó Bertalan kormánymegbízott megnyitó beszéde.

Számos határkövet jelenthetek be e mai ünnepség keretében, a kormány ablak megnyitása itt a Járási Hivatal épületében tulajdonképpen áthelyezés a Városházából. A Hivatal átadása itt a Kossuth Lajos utcában 2018 tavaszán volt, a fenntartási kötelezettségnek eleget téve, annak lejárta után van módunk arra, hogy a végleges helyén kapjon elhelyezést. Itt szeretném megköszönni a városnak, hogy helyet adott 2013-tól a Hivatal működésének, 2015-től a kormányablaknak. Kiváló együttműködésben sikerült mind az önkormányzati, mind a területi államigazgatási feladatokat elvégezni. Itt szeretném megemlíteni, hogy 2013-tól milyen utat járt be a járási hivatalok átadása. Mind a hét járásban 21. századnak megfelelő korszerű épületben kaptak helyet a hivatalok. Jelentős kormányzati illetve Európai Uniós forrásokból sikerült mindezt megvalósítani. A celldömölki Járási Hivatal 2018-ban került átadásra kormányzati forrásból. mintegy félmilliárd forint értékben. A mai nappal a kormányablak ide költözésével teljes egészében, állományával, összes tevékenységével itt működik a továbbiakban. …Itt kell megköszönöm a munkatársaknak az eddigi elkötelezettség mellett, ahogy szolgálták a celldömölki járás valamennyi polgárát, ugyanolyan elszántsággal tegyék a továbbiakban is. A járvány elleni küzdelmünk még nem ért véget, bízunk abban, hogy a védőoltások megnövekedésével, a közeljövőben úrrá tudunk lenni e helyzeten.
Dr. Domokos Péter avató beszéde.

A kormányablakok a covidnak az árnyékában dolgoztak az elmúlt időszakban, hatalmas mennyiségű ügyfelet fogadtak a vírus ellenére. A bevezetett óvintézkedések eredményesek voltak. Ez az a terület amelyre nem mondhatjuk azt, hogy bezárjuk, hisz a polgárok mindennapos ügyeit továbbra is el kellett látni. A 252 ezer lakosú Vas Megyében 368 ezer ügyet intéztek 2019-ben, 2020-ban 258 ezer ügy került a kormányablakok elé. Itt kell megjegyeznem, hogy a kormányablakok esetében országosan bárki bárhova mehet, így itt is megfordulnak más megyékből ügyfelek. Az ország 305 pontján 2500 ügykörben tudják a polgárok ügyeit intézni. A megyében 13 kormányablak, illetve egy busz szolgálja az ügymenetek ellátását. Beszélnem kell a lejáró okmányokról, mely kapcsán különleges feladatokat kapnak majd ismét a kormányablakok. Itt kell megjegyeznem, hogy a 1818 ügyfélszolgálati vonalon korábban is és jelenleg is lehet időpontot kérni. A kormányzatnak van egy olyan döntése, hogy sávos rendszerben a különböző időpontokban lejáró okmányok vonatkozásában. Az ügyfeleknek egy bizonyos időponttól számítva 60, 90 illetve 120 napja lesz arra, hogy az okmányaikat megújítsák. Az oltási igazolványok kerültek jelenleg fókuszba a munkánk során. Jelenleg 4.7 millió okmány van már az országban, jelentős része magát az oltást igazolja, más okmányok pedig a fertőzöttségen átesettség tényét igazolják. Itt kell bejelentenem, hogy jövő héttől ügyfélfogadási időpont nélkül fogjuk az ügyfeleket e témában kiszolgálni. Továbbá meg kell említenem, hogy ez év második felétől technikai téren sok fejlesztést fogunk elvégezni. A kormányablaki pontokon beindul az aláírás minta alapú dokumentum hitelesítés rendszere. Ezzel csökkenteni kívánjuk a papíralapú dokumentumok elkészítését. Tökéletesíteni kívánjuk a mobil applikációnkat az időpont foglaláshoz, és arra is megfelelő lesz, hogy az ügyfél elégedettségét is mérjük. Legfontosabb fejlesztésünk lesz, hogy megújul a Tudástár, amelyet használni tudnak mintegy 2500 ügykörben a munkatársak, és ki lesz terjesztve az állampolgárok felé is. Újra indítjuk idén az ügyintézői munka kapcsán a tovább képzésünket, illetve egy ügyfélszolgálati készségfejlesztéssel fog ez kiegészülni. Új képzést is indítunk még az idén, országosan 300 mentor lesz képezve, akik az új ügyintézők beillesztését segítik elő, valamint a jelenleg is itt dolgozók munkáját támogatják a későbbiek során. Az utolsó mondataim a hála és a köszöneté mindazon ügyintéző felé, akik e nehéz helyzetben is maximálisan végezték munkájukat. Köszönöm áldozatos munkájukat itt a kormányablakban és a háttér irodákban egyaránt.
Ágh Péter országgyűlési képviselő beszéde.

Első szó a köszöneté kell, hogy legyen, hisz itt az oltási időszakban a kormányzati munkatársak is kiveszik a részüket, a mentősök, a kórházi, a rendészeti dolgozókkal egyetemben. Ők azok, akik a vakcina eljuttatásában, ennek a megszervezésében fontos szerepet kaptak és vállaltak. És természetesen azért is, mert a mindennapi ügyekben is állnak a polgárok rendelkezésére. A kormányablak áthelyezésével lett teljes a Járási Hivatal munkája. Ez az épület a járás a celldömölki járás közigazgatási szíve, lelke. Az itt dolgozók olyan benyomást tudjanak tenni az ideérkező kemenesaljai polgároknak, amellyel az állami apparátusi munka szimpátiát kelt. Én teljes mértékben biztos vagyok, hogy eddig is és ezután is így végezték és végzik munkájukat. Itt kell megköszönnöm a városvezetésnek, polgármester úrnak az eddigi közös munkát amelyet a járásban élőknek végzett a járás és az önkormányzat. Az így felszabaduló hely kihasználása bizonyára a városban élők ügyeit fogja szolgálni. Példaértékű kooperáció volt eddig a két intézmény között. A különválás után mindenki a saját útját járja a saját épületében, viszont mégis csak arra ösztönöz, hogy mindenkit, aki Celldömölköt akarja szolgálni, legyen az kormányzati dolgozó, legyen az önkormányzati tisztviselő, hogy a továbbiakban is egy cél legyen előttük: a celldömölki és a kemenesaljai emberek szolgálata legyen a prioritás.
(Fotó / írta Giczi Sándor )